PROGRAM FOR REJSEN

Dag 0 – Torsdag d, 30/1: "Rejsedag"
Rejsedag med afgang fra Københavns Lufthavn - møde tidspunkt kl. 8.00

Dag 1 - Fredag d. 31/1: "Ankomst og mød missionærerne"
Ankomst til Siem Reap, indkvartering på et lækkert hotel, tid til afslapning eller en tur i poolen.

Om eftermiddagen besøger vi missionærerne Mia og Johannes Jensen, hvor vi får vi en lille indføring i landets kultur. Dagen slutter med fælles aftensmad, sang og andagt.

Dag 2 – Lørdag d. 1/2: "Byrundtur og oplev kollegiet"
Dagen begynder med en spændende byrundtur, hvor vi besøger et lokalt marked, ser kongens residens, buddhistiske templer, hører om buddhismen og den åndetro, som mange er bundet af. Vi spiser lokal street food til frokost og shopper på "Made in Cambodia markedet".

Om eftermiddagen besøger vi LM's kollegie, hvor vi sammen med de unge tager på lokalt madmarked for at handle ind til aftensmaden, som vi laver og spiser sammen – en slags kokkeskole! Senere fortæller kollegielederen Theara Sim og unge fra kollegiet deres vidnesbyrd flettet ind med lovsange.

Efterfølgende tid til frivilligt besøg på det store natmarked.

Dag 3 – søndag d. 2/2: "Gudstjeneste & Floading villages"
Vi tager til morgengudstjeneste i "Church of Siem Reap".

Herefter tager på på dagsudflugt til den helt særlige Tonle Sap sø. Her skal vi bl.a. se en krokodille farm, sejle i små både, opleve huse på pæle i "Floading Villages" og sejle på den store Tonle Sap søen.

Dag 4 – Mandag d. 3/2: "Solopgang ved Angkor Wat"
Vi står tidligt op for at se solopgangen over tempelkomplekset "Angkor Wat". Turen foregår på cykel, og vi kommer rundt og ser de historiske bygninger og hører spændende historier. (Cyklen kan dog udskiftes med tuk-tuk).

Efter fælles frokost er resten af dagen til fri disposition, hvor man fx kan bestille en lækker gang massage eller tage ud på eventyr på egen hånd.

Dag 5 - Tirsdag d. 4/2: "Living Hope Center & kulturelt cirkus"
På en dagstur tager vi til Run Ta Ek og besøger "Living Hope Center". Pastor Kong og Johannes Jensen fortæller om missionen og visionen med stedet og giver et bibelsk input om mission. Vi møder før-skolen, børneklubber og ser det store område.

Om aftenen er der et sjovt og flot kulturelt cirkusshow på programmet, hvor vi lærer mere om kulturen og oplever flot udklædte lokale, der viser traditionelle danse.

Dag 6 – Onsdag d. 5/2: "Killing-fields & lotusblomster"
Dagen byder bl.a. på et møde med den barske historie om de røde khmeer, når vi besøger det lille killing-fields museum og måske er der tid til en tur i den flotte botaniske have i byen.

Sidst på dagen besøger vi en lotusfarm, hvor vi sejler i små både mellem lotusblomster og er med til se forarbejdningen af lotusplanterne til flotte produkter.

Herefter oplever vi solnedgangen over rismarkerne.

Dag 7: Torsdag d. 6/2: "Børneklubber og tid på egen hånd"

Vi er med til to børneklubsbesøg. Fra morgen tager vi ud i slum-kvarteret, hvor vi besøger "Børneklubben under mangotræet". Her møder vi dedikerede lokale ansatte, der sammen med Mia Jensen og danske volontører laver børneklubsarbejde.

Sidst på eftermiddagen besøger vi evangelisten Yi og hans kone Saron ude på landet, hvor de holder børneklub. Vi oplever livet på landet og hører om den forskel, som børneklubsarbejdet gør i området.

Midt på dagen kan der arrangeres en frivillig 2 timers ATW-tur, for de som har lyst. PÅ turen vil man kunne se landområderne og mærke vinden i håret. ATW-turen er for egen regning og ikke en del af rejsens pris.

Dag 8 & 9 - Fredag til lørdag 7/2-8/2: "Weekendtur til Fjendeskoven"
En primitiv, men meget unik og smuk weekendtur til "Fjendeskoven", som ligger i flot natur. Turen er sammen med Church of Siem Reap.

Første stop er nationalparken "Kulen", hvor vi skal se vandfald med mulighed for badning under vandmasserne. I området er der fremragende udsigtspunkter og en skøn natur.

Senere ankommer vi til Fjendeskoven, hvor vi tager på traktortur i landområdet, inden vi hører om arbejdet og skal have slået telte op.

Når aftenen falder på griller vi aftensmaden og efterfølgende er vi med til aftenmøde for de lokale. Denne nat overnatter vi i små telte under 1000-vis af stjerner.

Efter lokal morgenmad er vi en del af kirkens udadrettede arbejde og får lov til at deltage i børneklub, kæmme børn for lus eller hjælpe med praktiske opgaver. Pastor Kong fortæller om betydningen af LMs arbejde i Fjendeskoven.

Ankomst til hotellet over middag, hvor en god senge venter os -  eftermiddagen er til fri disposition.

Lørdag er sidste aften i Siem Reap og vi spiser sammen med LM's ansatte og hører glimt fra missionærlivet i Cambodia.

Dag 10 - Søndag d. 9/2: "Battambang og flagermus-grotten
Vi kører godt 3 timer og ankommer til Battambang, hvor vi indkvarteres på vores hotel. Her møder vi missionærerne, som viser os byen, LM kollegie og fodboldakademiet SALT. Når mørket falder på, vil vi se millioner af flagermus i den verdensberømte flagermus-grotte, inden der er tid til aftensmad.

Dag 11 – Mandag d.10/2: "Banantempel og mission"
Vi kommer på rundtur i Battambang og oplever missionsarbejdet, hører om visionerne for arbejdet. Vi ser flere af byens seværdigheder som fx det specielle Banan-tempel.

Om eftermiddagen går turen med bus gennem smukke landskaber til Bangkok i Thailand, hvor vi ankommer omkring kl. 22.00 og indkvarteres på vores hotel

Dag 12 – Tirsdag d. 11/2: "En dag i Bangkok"
Vi oplever Thailands fantastiske hovedstad, hvor vi bl.a. skal se imponerende Wat Arun, sejle på Mekong floden, se den gigantiske liggende Buddha og opleve livet langs floden.

Dag 13 – Onsdag d. 12/2:"Hjemrejse dage"
Turen går hjemad, hvor vores fly tager os mod Danmark, hvor vi lander i Københavns Lufthavn kl. 22.30.

Turens program er med forbehold for ændringer